Scurta incursiune in Hinduism

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Urmas al lui Alladin urcand spre templul lui Brahma.

Hinduismul este o frumoasa religie politeista. La inceput am remarcat coloritul si multitudinea zeitatilor, poleiala templelor si fastul ceremoniilor. Cum este o religie complicata, haotica si departe de felul in care inteleg eu divinitatea, o perioada m-am limitat la explorarea tangentiala din punct de vedere cultural. Apoi am inceput sa inteleg si sa fac legaturile.
La prima vedere artificial, hinduismul este plin de intelepciune si simbolistica. Atmosfera de basm ne ofera nivele diferite de profunzime. Zeii coboara printre oameni iar animalele sunt respectate si protejate. Exita un dumnezeu unic, atotputernic, nenascut si nevazut. Apoi trinitatea, manifestarile fizice lui G.O.D.: Generatorul (Brahma), Operatorul (Vishnu) si Distrugatorul (Shiva).
Acestia dau nastere altor zei, pentru ca au sotii, copii(care au copii), manifestari si reincarnari. Fiecare dintre acesti zei sau semizei au temple diferite, simboluri, puteri speciale si animale reprezentative. Mult timp am intrebat de ce Shiva (distrugatorul) are atat de multe temple, iar Brahma – unul singur. Raspunsul este simplu: pentru ca este o scurtatura. In timp ce la Vishnu sau Brahma trebuie sa te rogi multe luni pana ce indeplineste dorinta, Shiva este iubitor si o face in cateva zile 🙂 Si este el distrugatorul, dar cand planeta moare ii va pune in siguranta pe cei puri si evoluati.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Saadhu Baba cu vaca minune. Doar marketing.

Preotii hindusi traiesc simplu, nu au decat hainele de pe ei, dorm pe strazi si mananca ce primesc. Uneori sunt hraniti de un ashram, insa de obicei cersesc. Unii au metode spectaculoase de a se apropia de dumnezeu, de la a-si pune cenusa in cap pana la carat greutati legate de penis.
Altii sunt modesti si tacuti, indeplinesc ritualurile cu multa atentie si pacea interioara li se citeste pe chip. Insa cei mai multi baba pe care ii intalnim pe strada sunt falsi, isi vopsesc fruntea doar pentru a atrage atentia, vand droguri si au ales doar stilul de viata lejer si fara griji, fara o conexiune dumnezeiasca.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Conversatie despre Mala
(O salba de 108 margele folosita pentru meditatie)

Cea mai onorabila pozitie in societatea hindusa este aceea de invatator (brahmin-cea mai inalta casta). Acesta isi dedica viata studiului si interpretarii religiei. Am avut norocul sa intalnesc un brahmin complex si interesant cu care am petrecut cateva zile. Rajesh a studiat si celelalte religii, psihologie, astrologie si magie. Acum face cercetare pentru o carte despre invatatorul zeilor(echivalentul lui Jupiter) si mi-a spus multe povesti frumoase. 😀
In final am inregistrat un interviu, structurat pe doua subiecte: cultura si spiritualitate. Dupa ce ma intorc il montam si prezentam la proiector.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Lasă un comentariu