Sonam

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Sunt curios cum arata templul in intuneric si imi depun lumanarea tarziu. Il intalnesc pe Sonam la iesirea din templu. Parintii sai au venit din Tibet in 1959 si l-au crescut intr-o regiune indepartata si salbatica a Indiei. Ii vede in vacanta de iarna. Are 30 ani si a imbracat haine de calugar la 14.

Traieste simplu, urmeaza Dharma (Calea, invatatura budista) si se simte fericit. Ca si calugar nu se poate casatori si nu poate intretine relatii sexuale. Este deschis si raspunde la orice intrebare fara a se rusina si fara a ocoli, dar in final ma roaga sa nu ii public poza.

Sta in templul central unde are asigurat pat, masa, spatiu pentru studiu, rugaciune si meditatie. Primeste aproximativ 2 euro/luna pentru sapun, pasta de dinti etc. Nu isi doreste si nu are nevoie de mai mult. Avem o discutie interesanta pe marginea invataturilor budiste si imi clarifica multe intrebari. Dar imi ridica altele. 🙂

Il intreb de pasiuni si mintea lui le cauta o vreme. Caci iubeste tot ceea ce face…

Cateodata, in weekend, merge sa inoate. Ii place sa studieze gramatica si poezia tibetana.

„Fie ca toate fiintele de pe acest pamant sa traiasca in pace si armonie!”

Este unul dintre cei care uita de sine si se roaga pentru noi toti… Pentru mine, pentru tine, pentru poporul chinez…

3 răspunsuri to “Sonam”

  1. δ_3φεκτ Says:

    nu trebuia sa mergi pana in india pt a gasi astfel de oameni, avem si noi, in manastirile din munti, calugari cu care poti vorbi despre spiritualitate si despre orice te framanta.

  2. Mihai Says:

    Asta imi aminteste de o intamplare de acum doi ani cand am plecat la mare intr-o frumoasa noapte de august. Am plecat la ora 23.00, autostopul a mers neasteptat de bine si la 4 dimineata eram la foc in vama. Am schimbat 5 masini si am intalnit multe personaje interesante: un preot calugar care mergea sa construiasca o manastire, un dealer de droguri cu jaguar care mergea in Costinesti sa livreze heroina, un alpinist cu care am discutat despre metanoia.
    Desigur ca pentru a vorbi despre viata sau spiritualitate nu e nevoie sa parasesc Romania. Pentru asta pot merge in munti la calugari, pot ramane in Bucuresti(pe care il consider cel mai potrivit oras pentru dezvoltarea mea) sau pot sa stau in casa si sa primesc invataturi pe internet. Dar cum pot intalni in Romania civilizatia tibetana?!
    Nu pentru conversatii spirituale fac autostopul atatea mii de km. Chiar daca Dalai Lama sau vreun iluminat(daca mai exista asa ceva) mi-ar spune secretul Universului probabil ca eu nu l-as putea intelege. Pentru ca o informatie devine inutila daca nu este mijlocita de o experienta.

  3. δ_3φεκτ Says:

    te inteleg perfect, numai ca am vrut sa te provoc pentru a vedea ce e in spatele calatoriei tale „initiatice”. o informatie insa nu e inutila daca nu e insotita de o experienta, e pur si simplu mai seaca, o retii, dar poate nu pentru mult timp si nici nu te poate marca.


Lasă un răspuns

