Indiaaa!

biserica in care a fost inmormantat Vasco da Gama

Imagine: Fort Cochin: biserica unde a fost inmormantat Vasco da Gama
Sursa.

India: ultimul loc in care intalnesc aerul conditionat este in avion. Din aeroport acesta este inlocuit de ventilatoare. Ma intampina o vreme fierbinte si coplesitoare, vreme ce imi da o stare de relaxare si de abandon fata de evenimentele din jur. Oamenii sunt ca si vremea: calzi, prietenosi si pasionali, dar foarte relaxati.

In jur, o multime de culori! Costumul traditional pentru femei este facut din 6 metri de material, se numeste saaree si incanta ochiul prin multitudinea de culori.

Oamenii zambesc mult si niciodata nu spun nu.

Pentru ca prefera sa nu dea raspunsuri negative, cand am nevoie de o informatie intreb de 2 ori.

Din fericire, avand o viata sociala bogata, indienii sunt bine informati si in contact cu lucrurile din jur, asa ca se inseala mai rar. Existao modalitate de a inclina capul, un gest care in cultura europeana seamana cu „nu”, dar in India insemna „da”! 🙂  Fac gestul acesta in special pentru a arata permisiune si aprobare si sunt foarte simpatici.

Barbatii isi manifesta prietenia tinandu-se de mana. Este ceva firesc si nu are nici o implicatie sexuala desi, psihologic vorbind, rolul feminin si cel masculin sunt foarte clar repartizate in relatie.

Incerc un autostop, dar imediat apar mai multe autoricse-taxi.

Autoricsa este un vehicul pe 3 roti, o combinatie motocicleta-trasura. Ricsa este o combinatie dintre bicicleta si trasura actionata cu pedale. Urc in autoricsa, iar soferul este foarte dragut si binevoitor, chiar dispus sa piarda cursa pentru a ma ajuta.

Datorita traficului nebun, a trece strada este o adevarata aventura! Regulamentar, volanul este pe dreapta iar deplasarea se face pe partea stanga a strazii, conform sistemului rutier britanic. Acesta regula este respectata uneori si pare singura regula de circulatie. Pe strada nu exista politisti dar soferii sunt foarte indemanatici.

La prima calatorie cu un autobuz soferul ma invita in fata, parca pentru a urmari mai bine acrobatiile rutiere. Nu, nu ma aflu intr-o cursa din „Need for Speed” si nici intr-un spectacol de circ, dar trecem milimetric pe langa alte masini, oameni, ricse, vaci, elefanti si motociclete!

Cu toate astea, nici un accident!

Toaleta este, desigur, de tip oriental. Nu exista hartie igienica deoarece indienii se spala. Aceasta solutie este folosita de majoritatea locuitorilor globului si este considerata cea mai sanatoasa. Pentru ca la toaleta este folosita mana stanga, acesta este tabu la masa. Tacamurile sunt absente de la orice masa traditionala, iar pentru a duce mancarea la gura se foloseste mana dreapta. Mana stanga – cel mult pentru a lua o sticla sau pentru a manui alte obiecte.

Insa mancarea servita astfel pare mai gustoasa, senzatia de hranire este mai intensa si ni se da o explicatie si din punct de vedere bioenergetic:  acest proces adaptateaza vibratia mancarii pentru a corespunde vibratiei energetice a meseanului.

12 răspunsuri to “Indiaaa!”

  1. Olivian Says:

    Hey Mihai,

    Viata e frumoasa, bucura-te de ea.

    Abia astept sa vad ce poze ai facut, abia astept sa aflu de noile tale experiente. Ma bucur sa citesc despre tine. 😉

    Toate cele bune din partea mea si have fun!

  2. Andrei Says:

    Mă bucur tare că găseşti timp şi net să exprimi ceea ce simţi în călătorie. Te-am adăguat la feed să fim siguri că nu pierdem nici un post.

    Salutations de France…
    Andrei şi Maria

  3. cosmin Says:

    Imi pare rau de problema cu viza pt iran
    Eu am sunat acum 2 zile pt ca vreau sa plec in curand pt 3 saptamani in iran cu traseu intai prin turcia, iar cei de la ambasada mi-au raspuns ca sa aduc actele necesare si in 10-14 zile imi dau viza .Sper sa fie ok. Bucura-te de india , de oameni si de locuri.
    Bafta!

  4. Laura Says:

    Ma bucur sa particip la experienta ta.
    Iti urez succes in continuare.

  5. Elena Says:

    Buna! Aflasem ca vrei sa faci calatoria asta de la ANSIT Predeal din februarie, ma bucur ca ne impartasesti si noua experienta ta, esti un tip super curajos si ambitios si iti doresc „drum bun” pe unde mergi….adevarul e ca o sa ai muuuuuulte de povestit nepotilor la batranete…dar mai e pana atunci mult timp 😛 citesc cu placere ce scrii, mi te imaginez pe tine spunand tot ce scrii, asa cu simtul umorului in voce 🙂 Multa bafta!

  6. Miruna Says:

    Si mancarea? Am auzit ca nu exista mancare care sa nu fie spicy ci less spicy. Ce ai mancat pe acolo? Ieri ne-am intalnit cu niste prieteni de familie care se intorsesera din India dar care pleaca saptamana viitoare si ne-au spus ca nu se prea descurca la capitolul asta. Am fost dezamagita. Sa stai de 2 ani in India si sa nu stii cum se numeste bicicleta-trasura?

    Imi place foarte mult ca barbatii se tin de mana 😡 Aici toata lumea stramba din nas chiar si cand fetele fac asta.

  7. Mihai Says:

    🙂 Chiar ma gandeam sa scriu despre mancare. va fi detaliat in „senzatii”. mananc mancare locala traditionala si imi place. pentru cei care nu pot spicy exista in unele zone restaurante cu mancare „vestica”. in primele zile am fost socat un pic de mancare, apoi imi lipsea iar acum o iubesc. condimentarea nu se face doar cu praf de ardei iute uscat(chili), ci cu o gama larga de mirodenii(de cele mai multe nu am auzit). acestea potenteaza efectul de „tare”, dar in timp ce se focul se stinge, in gura se desfasoara o adevarata sarbatoare a gustului….
    Fiecare ambasada isi mobileaza sediul aproape in exclusivitate cu mobila adusa din tara sa….
    O multime de bani pentru a recrea „spatiul de confort”, senzatia de „acasa” pentru angajatii ambasadei. La fel e si cu mancarea.
    Daca nu esti dispus sa experimentezi, sa intelegi si sa te adaptezi nu iti va placea nimic altceva decat laptele matern…
    Daca oamenii astia pot sa o manance inseamna ca e comestibila. Si este strans legata de climat. Iar mirodeniile folosite sunt foarte sanatoase! Surprinzator, de aproape 3 luni nu mai am dureri de stomac (care erau cauzate de exces de aciditate gastrica)..

    Ricsa- Sunt zone in care nu este folosita, ex Bombay(pt ca este f mare) sau Madgao(unde taxi este motocicleta 🙂 )
    Daca prietenii vostri locuiesc in astfel de zone e f probabil sa nu fi intlnit ricsa.
    Pe de alta parte, India te poate face usor sa te retragi in carapacea ta. Tara a extremelor, daca nu vii deschis si pregatit sa accepti un pic de suferinta te poate afecta, iar cheful de culturalizare dispare rapid!
    Multumesc pentru intrebari! 🙂
    Alte informatii despre India apar in aproape toate articolele urmatoare.

  8. δ_3φεκτ Says:

    felicitari omule, ai avut curajul sa-ti urmezi visul. eu mai am de asteptat 1-2 ani pana sa pot calatori

  9. claus Says:

    spui ca a fost greu obtinerea vizelor…..crezi ca e mai usor se le obti din romania decat daca ai cere viza pt urmatoarea tara dintr.o tara in alta…eu cu un amic palnui sa plecam in orientul mijlociu pe jos / cu stopu’ ,… acum ma aflu in america dar la anul ma intorc in romania pt marea noastra calatorie…….sunt curios cu vizele…daca poti sa-mi trimiti un scurt email as aprecia…..apropo…multa bafta….

  10. Mihai Says:

    Unele vize sunt mai greu de obtinut din Romania, altele mai usor si mai ieftin(de ex viza de Siria o primesti la Bucuresti in aceeasi zi si costa 24 usd). Pentru fiecare tara exista particularitati, la unele ambasade primesti rapid viza, la altele nu… Daca te pot ajuta ne vedem cand ma intorc (probabil nu mai devreme de noiembrie )
    In general usurinta cu care un consulat acorda viza depinde de 2 lucruri majore: numarul de turisti care aplica(daca sunt multi se acorda mai usor) si relatiile bilaterale ale celor 2 tari. Daca aplici din alta tara fii pregatit sa raspunzi la intrebarea „de ce nu ai aplicat in tara ta?”. eu am vrut sa am totul rezolvat pt ca sa stau fara griji si sa nu ma blocheze pe traseu vreun functionar frustrat.
    Un amanunt important: pentru tine cea mai mare problema in Orientul Mijlociu va fi de fapt sederea in america. Daca iti schimbi pasaportul cred ca e de ajuns. 🙂

  11. morphine Says:

    tocmai ti-am decoperit blogul….mi se pare fascinanta india , si ma bucur sa citesc despre ea


Lasă un răspuns

«

»
