Vize…

Vizele au fost cea mai grea parte a pregatirii pentru ca fiecare ambasada are birocratie si cerinte proprii. Dupa ce am primit si viza de India am plecat imediat, a doua zi, din tara.

La Vama Giurgiu, ultimul telefon pe care il primesc este de la ambasada Iranului. Daca ma sunau 10 min mai tarziu eram in Bulgaria si nu raspundeam. Atasatul consular zice ca e o mica problema care trebuie rezolvata, ca mai vor niste informatii si sa trec pe la abasada.

„- Imi pare rau, acum practic sunt in Bulgaria. Daca e o problema mica atunci o rezolvam prin telefon…
– Nici o problema, si la ambasada din Sofia e bine, mergeti acolo;
– Imi pare rau, directia mea e Turcia, nu ma opresc in Bulgaria;
– Si Istanbul e bine. Dar daca nu treceti pe la o ambasada nu veti putea intra in Iran”

Iar consulatul Iranului din Istanbul dupa 5 minute  imi inapoiaza pasaportul. Fara multe explicatii,  imi suspenda visa total… pe ea gasesc un mare X si cuvantul „anulat” in limba farsi .

Imi spun doar ca asta vrea ambasada Iranului de la Bucuresti si sa le cer lor informatii… acelorasi oameni care imi ziceau „small problem- no problem”?!

Socul care ar trebui sa soseasca nu apare… ceva din mine se astepta la asta… merg fara directie pe strazile de langa Bosfor si mintea imi cauta solutii… e sarbatoare, iar la o moschee se imparte orez cu carne de oaie si ayran (o bautura facuta din iaurt). Delicios! Turcii prepara oaia exceptional! Si viata merge inainte…

Pentru Turcia am deja un training planificat. Participantii sunt foarte deschisi si prietenosi, interesati de invatare interculturala. Tin un workshop pentru intelegerea barierelor de comunicare si a limitarilor culturale. Petrecem timp de calitate, legam prietenii si stabilim proiecte de viitor.

Ma intorc la Bucuresti plin de curiozitate si sun la poarta ambasadei Iranului cu inima cat un purice. Aici… prietenii mei imi servesc un pretext: operatiuni militare in drumul meu in Iran, la granita de est cu Pakistanul. In Turcia am intalnit oameni care veneau dinspre Pakistan pe acelasi drum si nu avusesera nici o problema cu viza sau pe parcurs. Mi se refuza orice fel de alta viza, inclusiv cea de tranzit. In conditiile astea singura optiune pentru a ajunge in Nepal pe pamant ramane Georgia-Rusia-Kazakhstan-Afganistan-Pakistan-India. Asta implica mult timp, un risc mai mare, multe vize si sanse mici de reusita. Din Romania – sanse zero.

Cealalta varianta este avionul

30 răspunsuri to “Vize…”

  1. irina Says:

    Buna Mihai!
    Uite as vrea sa plec in India (ar fi a treia oara! – pana acum am stat in total acolo 1 an si jumatate) dar chestia e ca nu stiu ce documente iti cer aia la ambasada, cat costa viza si daca iti mai cer sa arati ca lucrezi pe undeva (eu nu lucrez acum nicaieri si asta ar fi poate pentru ei o problema!). Hai poate ma ajuti cu informatiile astea!
    Si in final te-ai dus in India fara avion? Eu mai stiu pe cineva care a facut chestia asta acum 4 ani (Romania, Turcia, Iran, Pakistan, India!).
    mercic mult
    PS: eu pana acum am luat viza in Spania unde e foarte usor. Nu-ti trebuie nici bilet de avion nici nimic.

  2. Mihai Says:

    vor sa stie ca te intorci, cu cat mai multe motive cu atat mai bine. este mai bine sa lucrezi, dar lipsa unui job nu te va impiedica sa primesti viza.
    visa turistica este pt maxim 3 luni, costa 140 RON, vei completa formular(unde sa pui cat mai multe locuri de vizitat), trebuiesc 2 poze, bilet avion dus-intors si rezervare hotel.
    la ambasada indiei din bucuresti lucreaza niste romani reci si necooperanti, dar vei primi viza, probabil in aceeasi zi.

    atentie: viza incepe din ziua in care este emisa, deci zborul de intoarcere pune-l mai devreme pt ca nu te vei incadra in 3 luni.
    prelungirea vizei din india cere timp, bani si nervi.
    daca o iei din alta tara nu sunt necesare atatea hartii dar trebuie sa astepti acceptul ambasadei din bucuresti.
    in katmandu un slovak a asteptat 2 luni

    articolul despre cum am plecat il gasesti la https://punctulzero.wordpress.com/2008/06/13/plecarea-reloaded/

    Va fi bine, iti doresc mult succes!
    Mihai

  3. Maddy Says:

    sal….in legatura cu viza pt india,crezi ca faptul ca am 18 ani si ca sunt eleva,fara job e un obstacol in vederea obtinerii vizei?am auzit ca iti trebuie si un extras de cont dar ce fac in cazul in care n-am?

  4. Maddy Says:

    aaaa…si inca ceva….imi rezerva biletul de avion dus-intors un amic de acolo….crezi ca o sa dea de banuit chiar daca o sa scriu in formular niste destinatii turistice?

  5. Mihai Says:

    daca ai 18 ani impliniti nu e un obstacol
    este bine ca esti la scoala, sa le duci si copie de pe carnet
    nu este obligatoriu un extras de cont. dar daca iti cer, este f simplu sa iti faci cont si sa pui niste bani in el. oricum, este preferabil sa folosesti un card de debit (care este atasat unui cont) pt a ridica bani din india.

    nu va da de banuit daca se ocupa un indian, pe rezervarea de avion probabil va fi doar numele tau.
    si apoi… sa dea de banuit ce? vrei sa ramai in india?

    la ambasada iti vor cere si rezervare hotel.

    sunt sigur ca vei primi viza 🙂

  6. Maddy Says:

    mersi mult de tot pt raspuns..dar am sunat la ambasada..si am intrebat cati bani trebuie sa fie in cont si n-a zis nimic…acum chiar k nu stiu ce sa mai fac…

  7. Mihai Says:

    – nu au zis nimic pentru ca nu au un raspuns. de obicei nu se cere extras de cont. avem o moneda mult mai puternica si nu mergem in india pt a munci sau pt activitati ilegale. esti sigura ca iti trebuie?
    – vor sa fie siguri ca ai cu ce te intretine acolo;
    singura activitate care ar pune intr-adevar probleme este prostitutia. in zonele instarite sunt multi indieni cu averi imense, iar atractia pt pielea alba este uriasa! daca esti blonda, cu atat mai mult…

    pentru cont solutia este:
    – mergi la o banca ce nu percepe comision de retragere (recomand Alpha Bank, ai multe optiuni bune pt tine, inclusiv cont in euro cu economisire, card atasat, buna protectie pentru internet banking si taxa de administrare 0 pana la 1 decembrie)
    – deschizi cont;
    – pui toti banii pe care ii ai;
    – ceri extras de cont;
    – il duci la ambasada;
    toate operatiunile dureaza mai putin de o ora

    o lege este dura doar daca iti este frica de ea; pentru vize intotdeauna sunt solutii, nimic nu e foarte strict! tot ce risti este sa faci un drum in plus… daca dai telefon te descurajezi. personalul de la ambasada este mai putin prietenos, dar isi face treaba.
    daca duci toate hartiile pe care ti le cer va fi ok. iar viza o da consulul, care e indian. 😉

    te asteptam sa ne povestesti 🙂

  8. Maddy Says:

    Mersi mult de tot Mihai pentru toate informatiile…chiar imi vor fi de folos…dar totusi mai am o nelamurire….cam ce suma ar trebui sa fie in cont pentru 20 de zile ?mersi mult de tot inca o data

  9. Mihai Says:

    20 euro/zi. np

  10. Maddy Says:

    Iti multumesc enorm de mult pt toate informatiile..luni am de gand sa ma duc la ambasada si sper din tot sufletul sa obtin viza…cu siguranta o sa-ti povestesc tot…

  11. Andreea Says:

    te rog ajuta-ma si pe mine cu niste informatii. eu in vara asta ma casatoresc si vreau se merg in luna de miere in india. stiu ca pot merge ca sunt tot felu de oferte am gasit si de 21 de zile sa vizitez…dar eu as vrea sa stau acolo vreo 2 sau 3 luni in india sa ma distrez dar nu stiu daca se poate te rog zimi tu si te rog zimi trebe sa fac ceva acte speciale. daca ma duc ca turist cu ghid si cand trebe sa ma intorc nu ma mai intor numa peste 3 luni e vreo problema? mi se va pune interdictie dupa aceea? pls spune-mi. ms

  12. Mihai Says:

    viza de india pe care o primesti la Bucuresti poate fi de 1,5 luni sau 3 luni, deci se incadreaza in perioada pe care ti-o doresti.
    daca vrei sa ramai mai mult sunt urmatoarele posibilitati:
    1. mergi la departamentul prelungiri vize in delhi sau bombay. trebuie sa ai motiv serios, primesti maxim 14 zile si costa in jur de 30 euro
    2. iesi din india si aplici pt o noua viza intr-o tara vecina. nu-i comod, dar e o solutie practicata de multi turisti. atentie: nu sunt garantate vize turistice succesive!
    3. stai ilegal. nu recomand…
    a sta ilegal in india poate crea mari probleme. oricum, daca stai peste perioada acordata prin viza, cand iesi din tara va trebui sa platesti amenzi mari sau sa dai mita.

  13. Andreea Says:

    eu m-am gandit sa merg in india cu ceva oferta pt luna de miere cu care se merge cu ghid si vizitezi toata india si trebuie sa ma intorc dupa aceea dar eu mai vreau sa raman si cred ca daca raman si nu ma intor in data in care am avion sa ma intorc cand vin in romania inapoi cred ca imi va pune interdictie.sunt sigura de asta si dupa aceea greu mai pot merge in anumite tari.asai?nu prea stiu ce sa fac….sunt intr-o dilema…

  14. georgy deb Says:

    as avea si eu niste intrebari..1. este cineva dispus sa imi invite si mie prietenul din india? in cel mult 1saptamana?…am gasit pe cineva care l-a invitat..este iubita prietenului sau..si desigur aceasta i-a invitat pe amandoi..dar acum spune ca defapt vroia sa se razbune..si da e sa vina in romania..va spune la politie ca nu l-a invitat..:(( sunt foarte rai..au mai fost si altii care tot asa ne-au facut sa pierdem o luna..au spus ca stiu pe cineva la ambasada si ne ajuta..dar dupa 3saptamani se faceau ca nu ne cunosc…
    2. sau daca nu puteti sa ma ajutati in acest fel..puteti sa-mi spuneti,pot primi viza usor daca ma invita el?..ei bine noi vroiam sa vina el aici ca sa ne putem casatori..
    suntem in mare incurcatura..ai mei vor sa ma marit cu altcineva..ai lui nu pot sa il ajute ca nu cunosc pe nimeni de aici..si deci va rog mult..il stiu de 4ani si jumatate:((nu vreau sa il pierd..si da..nimeni nu vrea sa ma ajute sa-l inivt.de aici nu pot ca ai mei au ascuns actele de la apartament..stiu c am nevoie de ele ca sa-l invit.
    am 19ani sunt majora deci varsta nu e o problema..va rog mult ajutatine!!!

  15. georgy deb Says:

    imi cer scuze ca am asa multe greseli..acum am vazut.vroiam sa scriu mai repede..sunt chiar disperata.va rog mult sa ma ajutati.daca sunteti dispusi sa ne ajutati va rog sa imi scrieti

  16. georgy deb Says:

    buna.se pare ca pana la urma am gasit pe cineva care sa ne ajute.este o ruda a prietenului meu.tineti-mi pumnii.pa pa

  17. Lena Says:

    Salut! As dori si eu sa intreb ceva daca ma puteti ajuta

  18. Lena Says:

    Eu doresc sa plec in India si am invitatie si asigurare financiara din partea prietenilor care ma invita, imi vor deschide viza, daca da, pentru cit timp?; s-ar putea intimpla sa imi refuze?; de ce acte am nevoie cand merg la ambasada?
    va multumesc mult pentru sustinere!

  19. Maddy Says:

    Buna Lena..am fost si eu in India in februarie anul acesta..e foarte simplu sa obtii viza…iti trebuie decat 2 poze,formularul pe care il poti descarca de pe http://www.embassyofindia.ro/ ,taxa de 230 RON,rezervarea biletelor si o rezervare la hotel,sau in cazul tau,invitatia facuta de prietenii tai.S-ar putea sa-ti ceara si o copie xerox a pasaportului persoanei care ti-a facut invitatia,asa ca sa fii pregatita si cu copia xerox.Multa bafta

  20. Lena Says:

    Mersi Maddy foarte mult, chiar mai incurajat enorm; dar as mai vrea sa te intreb ceva: daca sunt asigurata financiar de catre familia care ma invita, este necesar extrasul de cont?
    As dori sa stau 3 luni acolo, cei de la ambasada nu ma vor refuza? multumesc inca o data!

  21. Maddy Says:

    Cel mai bine ar fi sa suni direct la ambasada si sa intrebi despre acest fapt,n-as vrea sa te induc in eroare pt ca eu nu am fost pe baza de invitatie..poti suna la nr. 021 211.54.51/ 619.02.36…cel mai bine ar fi sa intrebi clar si concis ca sa nu te trezesti la ambasada ca iti mai trebuiesc si alte acte..mie asa mi-au facut,dar in final totul s-a rezolvat.

  22. zaara Says:

    mai oameni buni,sa va spun eu cum sta treaba cu viza de india.in primul rand tin sa spun ca am fost acolo pentru un an de zile dar cand m-am intors si am mers iar pentru viza,si-au batut joc de mine cum au vrut.mi-au cerut zeci de hartii si acte inuile,m-au pus pe zeci de drumuri (eu sunt din targu-jiu),am platit degeaba viza si mi-au respins-o fara motiv.am vorbit cu ambasadorul si nu a fost in stare sa imi dea un motiv intemeiat pt care imi resping viza.nu mai spun ca toate cunostintele mele din bombay nu stiau ce sa mai faca pt a ma aduce inapoi si nu va spun cata dezamagire am avut din cauza ambasadei.romanii care lucreaza acolo parca-s batuti in cap si se comporta asa de aiurea si sunt asa de respingatori.imi pare rau pt tot ce a fost si mai rau imi pare ca asa mult am iubit si iubesc india cum nu s-a mai intamplat vreodata.si mereu plang sansa mea pierduta de a vedea iar un apus de soare in marine drive si de a savura o portie de orez biryani cum numai ei stiu sa faca.astazi am ramas doar cu amintirile si multe poze si drapelul indian pe care il tin la loc de cinste in casa mea.toate astea doar pt ca ambasadei nu ia convenit sa imi dea viza.repet,fara motiv. cam asta e tragedia mea dar imi place sa cred ca in alta viata voi fi iar acolo. zaara

  23. andrian Says:

    Zaara si eu sunt din Tirgu Jiu si in concediu as vrea sa merg in india, pe cont propriu. Niste sfaturi in legatura cu viza ar fi f utile pentru mine. Daca ai putin timp te rog mult sa ma cauti la locul de munca, adica la primarie, la serviciul Stare civila. Sunt singurul tip de pe acolo, restul fiind domnisoare si doamne. Multumesc. Si tie Mihai!

  24. georgy deb Says:

    buna, nu am mai plecat.. acum se pare ca mi-a facut cineva viza ..dar trebuie sa arat la ambasada ca am 5000$…. si o alta problema este ca nu pot sa primesc bani din india.. au intrebat pe acolo la banci si toti au dat din umeri sau au spus simplu ca nu pot trimite ci doar primi, fiind vorba de western union in india..
    mi-am facut cont la raiffeisen bank.. sper sa pot primi.. imi puteti spune..trebuie sa am biletul de avion inainte sa il arat? vreau sa spun ca baiatul acela a spus ca viza e facut dar eu trebuie sa merg la ambasada sa arat ca am banii (5000$)si ei sa puna viza in pasaport.. stiu ca ar trebui sa merg acolo sa clarific. la telefon pritenului meu au spus ca este deja facuta.. dar eu stiu..am mai patit-o au spus ca imi dau viza ziua urmatoare sau intr-o saptamana si au trecut 3luni… ajutati-ma cu trenseful de bani daca puteti.. daca stiti cumva cum poate sa-mi trimita banii din india.. mentionez ca prin western union nu poate sa trimita…:(
    astept raspuns cat de repede se poate.
    o zi buna tuturor

  25. zaara Says:

    buna.vreau sa spun ca eu am primit bani din india intr-un cont la BRD.la ei nu este sistemul asta western union.asa ca eu i-am trimis codul SWIFT

  26. zaara Says:

    continui…codul SWIFT de la BRD care il afli la banca respectiva.codul acesta e special conceput pt a facilita transferul de bani dintr-o tara de unde nu este western.
    asa am procedat eu.mergi la banca si intereseaza-te ca este sigur.nu stiu de raiffeisen daca au acest cod dar mai bine te interesezi.la mine a mers.dai codul SWIFT persoanei care iti trimite banii cu adresa ta corecta pana la ultimul detaliu.si de aici inainte se ocupa persoana din india.eu am primit banii in 2 zile asa cum am descris mai sus.tin sa spun ca si mie tot 5000 de dolari mi-au cerut drept dovada ca ma pot intretine in india.mult noroc si sper sa mearga asa.

  27. odishor Says:

    Plec in decembrie in India, la Pune, oras aproape de Bombey.Spuneti-mi despre vaccinuri, as vrea sa nu fac niciunul, credeti ca se poate?adica este periculos sa merg nevaccinata? Am sa stau la o familie, deci nu la hotel.
    Si inca o intrebare? invitatia este suficienta ptr viza? adica nu pot sa arat nici o rezervare la hotel, ptr ca nu voi sta la hotel.Multumesc mult

  28. Maddy Says:

    odishor,tin sa mentionez ca s-ar putea sa nu-ti acorde viza momentan daca vrei sa vizitezi Pune deoarece acum este o epidemie de gripa cu virusul H1N1 acolo si cei de la ambasada s-ar putea gandi de doua ori inainte sa-ti dea viza.O sa-ti ceara si copia xerox a pasaportului persoanei care ti-a facut invitatia,aceasta fiind echivalenta cu rezervarea la hotel,deci nu trebuie sa arati o rezervare la hotel din moment ce ai invitatia.Iti doresc mult succes in obtinerea vizei

  29. odishor Says:

    Maddy, multumesc pt raspuns, eu oricum am sa solicit mai tarziu viza, pe la inceputul lunii noiembrie, insa nu stii nimic despre vaccinuri?
    Cu gripa ce sa zic? sa vedem….

  30. ramona Says:

    Buna tuturor!

    Daca vreau sa merg in India ca turist si primesc o invitatie cum ca am unde sa locuiesc pe o perioada de cca 3 saptamani, mai trebuie sa am in cont si vreo 5000 de dolari?

    Dar la viza de afaceri nu e asa!Am aplicat acum un an pentru o viza business in India si nu mi-au cerut sa am bani in cont, ci doar documente in limita bunului simti:invitatie de la cineva de acolo, de la firma la care urma sa plec sa lucrez,rezervare la avion, cazare,formular cu poze.Si era si prima oara cand mergeam in strainatate.

    Sper sa nu imi ceara atatia bani dintr-o data pentru viza de turist daca le dau invitatie de la cineva de acolo.


Lasă un răspuns

